27 maja 2012

Sorbet pomarańczowy z miętą

Orzeźwiający deser. Soczyście owocowy. I do tego mało kaloryczny.


Składniki:

  • 6-8 dużych soczystych pomarańczy
  • sok z 1/2 cytryny
  • kilka listków mięty
  • cukier, słodzik (opcjonalnie)
Wyciśnij sok z pomarańczy, nie przejmuj się cząsteczkami miąższu, dodadzą sorbetowi smaku. Jeżeli trzeba to dosłodź sok (według uznania) - moje pomarańcze były soczyste i słodkie, więc nie musiałam tego robić. Do pomarańczy dodaj sok z cytryny i drobno posiekaną miętę. Całość przelej do plastikowego pojemnika, np.: takiego po lodach. Włóż do zamrażalki. Podczas procesu mrożenia kilka razy przemieszaj sorbet, aby nie tworzyły się kryształki lodu. Gotowe! Kubki smakowe miło  posłodzone i zmrożone. 

W wersji dla dorosłych przełóż kilka łyżek sorbetu do wysokiego kieliszka i zalej 100ml cytrynówki, lub Beherovki Lemond. Powstaje pyszne, cytrusowe Mojito. Smacznego!




2 komentarze:

  1. Mmmm... Zabieram się do robienia, zima mało mi przeszkadza ;) zapraszam na mojego bloga: werqus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

DRUKUJ PRZEPIS

Copyright © 2016 Babeczka piecze , Blogger