13 grudnia 2015

Prosty przepis na lukier królewski

Lukier królewski to rodzaj lukru przygotowany z cukru pudru i ubitych białek jaj z dodatkiem soku z cytryny. Używany do dekoracji ciast, tortów i ciasteczek. Lukier można barwić przy pomocy barwników spożywczych. Gęstość lukru można w zależności od potrzeb, regulować sokiem z cytryny. Do dekorowania dużych powierzchni idealny jest bardziej płynny lukier, do tworzenia precyzyjnych wzorów nadaje się lukier bardziej gęsty.

Nie jestem mistrzynią dekorowania i wykonanie lukru zawsze kojarzyło mi się z ciężka pracą. Poniżej znajdziecie najprostszy przepis na lukier, który zawsze wyjdzie.




Składniki:
  • 2 szklanki cukru pudru, przesianego (ok. 250 g)
  • 1 białko z dużego jajka
  • sok z cytryny (ilość w zależności od potrzeb)
Białko umieść w misce i lekko ubij, dodaj przesiany cukier i dokładnie wymieszaj. W zależności od tego jak gesty ma być lukier tyle dodaj soku z cytryny. Zacznij od dodania kilku kropel. Lukier szybko twardnieje, możesz go ponownie rozrobić dodając sok z cytryny. Jeżeli za bardzo rozrzedzisz lukier, nie przejmuj się, wystarczy że dosypiesz cukru pudru.

Gotowy lukier można przełożyć do gotowego rękawa cukierniczego, lub zrobić go z papieru do pieczenia. Ja preferuje ten drugi sposób. Jak zrobić zgrabne worek do lukrowania z papieru do pieczenia możecie zobaczyć tutaj: KLIK




6 komentarzy:

  1. ja lukier bez białka robiłam, ale nie był taki biały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie białko sprawia, że lukier jest biały.

      Usuń
  2. Ja z lukrami zawsze mam kłopot, nigdy dobre mi nie wychodzą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba próbować i dosypywać cukru lub dodawać więcej soku z cytryny do uzyskania odpowiedniej konsystencji.

      Usuń
  3. Jeszcze nie robiłam, ale przepis na teraz jak znalazł :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Proste i skuteczne. I o to chodzi :)

    OdpowiedzUsuń

DRUKUJ PRZEPIS

Copyright © 2016 Babeczka piecze , Blogger